Forelvissen Bijkersplas

Donderdag, 28 juli 2016

Jubileumactiviteit - Forelvissen Bijkersplas Dit jaar viert Sportvisserij Oost Nederland haar 50-jarig jubileum! Op 17 november 1966 werd de Vereniging Hengelsport Federatie Oost Nederland opgericht. Om ons jubileum te vieren worden gedurende het hele jaar naast ons reguliere programma diverse extra activiteiten georganiseerd. Niet alleen onze vrijwilligers, bestuursleden van hengelsportverenigingen en medewerkers worden hierbij betrokken, maar ook voor jou als sportvisser in Oost Nederland zijn er leuke activiteiten!

Jubileumactiviteit - Forelvissen Bijkersplas

Forelvissen
Op zaterdag 22 oktober a.s. ben je vanaf 9 uur van harte welkom om op forel te komen vissen in de Bijkersplas. Speciaal daarvoor wordt kort van tevoren zo'n 500 kg regenboogforel uitgezet. Door middel van een groot keernet proberen we de forellen wat dichter bij de kant te houden om de vangkansen voor jou te vergroten. Deelname aan deze dag kan alleen als je lid bent van een hengelsportvereniging die bij onze federatie is aangesloten en kost € 5,=. Je krijgt hiervoor koffie of thee en wat lekkers en je mag alle gevangen forellen meenemen. Neem hiervoor zelf verpakkings-/koelmaterialen en eventueel een leefnet mee. Je vist met je eigen hengelmateriaal en je mag met 1 hengel en alle wettelijk toegestane aassoorten vissen. Forellen mogen niet ter plaatse schoongemaakt worden.

Jeugd gratis
Jeugd tot 14 jaar mag gratis meedoen op vertoon van een geldige JeugdVISpas of jeugdvergunning.

EXTRA!
Wil je wel eens vanuit een bellyboat vissen? Ook dat is mogelijk op 22 oktober. Ervaren vliegvissers geven je instructies en er zijn ook enkele bellyboats beschikbaar om eens te proberen.
Om de sfeer compleet te maken zijn er demonstraties forel roken. Uiteraard ben je welkom bij de rookton voor een vers gerookt forelhapje.