DOEL

Het doel van de vereniging is:

1. Het bevorderen en verheffen van de hengelsport.
2. Het verdedigen van de belangen van de Hengelsport.
3. Het beschermen en verbeteren van de visstand.

H.S.V. "De Voorn" is een hengelsport vereniging welke ook tot doel heeft om op een
goede en gezellige manier met elkaar van de hengelsport te genieten.

Met ''goede'' wordt bedoeld dat er zeker op een verantwoorde manier met de gevangen vissen en het milieu wordt omgegaan en dit ook over te brengen op de jeugdleden.

Met ''gezellige'' wordt bedoeld dat er bij de wedstrijden op een gezellige manier met elkaar gevist wordt.
Dus wel een kompetitiesfeer maar zeker geen op ''haren en snaren'' sfeer.

Ook het wedstrijdelement wordt door onze H.S.V. zeker niet vergeten want er zijn minimaal 12 wedstrijden per jaar, 6x witvis in het voorjaar en de zomer en 6 roofviswedstrijden in de herfst.
Bijzondere wedstrijden zijn de openingswedstrijd, traditioneel in de Hulsterplas en de visdag ''De vistocht naar............?'', dit is een jaarlijkse visdag voor allle leden naar een onbekende bestemming. (Jeugdleden mogen gratis mee!)
Echter deze activiteit  wordt niet meer gehouden i.v.m. te weinig animo van de leden.

De wedstrijdkalender wordt jaarlijks op de Algemene Ledenvergadering door en met de leden vastgesteld.